A fogyást támogató kókuszolaj

Fogyás és zsírok. Elsőre kissé hihetetlennek hangzik, ám ez a két dolog a kókuszolajnak köszönhetően összekapcsolódik. A kókuszolaj ugyanis „jó” zsírsavakat tartalmaz, amelyek többsége közepesen hosszú szénláncú. Érdekes tudnivaló, hogy a közepes szénláncú zsírsavakat már az 1950-es évek óta használják felszívódási zavarok vagy például epilepszia esetén, mivel bizoynított, hogy segítik az ásványi anyagok gyorsabb felszívódását.

Ezek a zsírsavak a szervezetbe kerülve nem rakódnak le, közvetlenül a bélből szívódnak fel, és nem zsírokká, hanem egyből energiává alakulnak át. A kókuszolaj zsírsavjai nem vesznek részt a szervezet zsíranyagcserében, nem alakulnak át zsírpárnákká, meggátolva így az elhízást! Továbbá a kókuszolaj zsírsavjai a pajzsmirigyre jótékony hatást gyakorolnak, hiszen fokozzák annak működését, felgyórsítva így az anyagcserét. A felgyorsult anyagcsere folyamatok pedig a fogyás közvetlen előidézői. A kókuszolajról tudni kell, hogy sokkla kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a többi konyhában előszeretettel használt főzőolaj.

1 Evőkanál Főzőolaj Kalóriatartalom Zsírtartalom (g)
Kókuszolaj 117 13,6
Napraforgó olaj 120 13,6
Oliva olaj 119 13,5
Extra szűz olivaolaj 120 14
Avokádó olaj 124 14
Kukorica olaj 120 14


Hogyha ki szeretné próbálni a kókuszolaj fogyasztó hatását, először napi egy teáskanállal fogyassza, majd fokozatosan emelje az adagot napi 4 teáskanálig.

Világszerte számos kókuszolaj-támogatót találni, számuk pedig egyre inkább növekszik. Sportolók és szupermodellek tudnának mesélni arról, hogy a kókuszolajnak kösznhetően testsúlyuk jelentősen csökkent, miközben izmaik nagymértékben fejlődtek. Az angol rögbiválogatott táplálkozási tanácsadója, a szakmában elsimert Matt Lowell meggyőződése, hogy a kókuszolaj rendszeres fogyasztása igen is segít a sportolóknak az izomtömeg növelésében. A dietetikus 2002-ben kezdett el dolgozni az angol rögbicsapat mellett, többek között nagy szerepet játszva abban, hogy az angolok 2003-ben felülhettek a rögbivilág csúcsára. A szakember állítja, hogy 2003-hoz képest az általa segített játékosok izomtömege négy év alatt 4,4 kilogrammal nőtt! Matt Lowell munkájának legnagyobb elsimerése egyértelműen az, hogy szerte a sportvilágban igényt tartanak az ő táplálkozási tanácsaira.



Egy brazil kutatás szerint elhízott nők a kókuszlaj hatására nagymennyiségű hastáji zsírtól szabadultak meg, mindössze néhány héten belül. A klinikai-szinten végzett vizsgálat során a nők egyik csoportja napi két evőkanál kókuszolajat, a másik csoport ugyanekkora mennyiségű szójababolajat szedett. Mindezek mellé egy csökkentett kalóriatartalmú étrend, és napi 50 perc rendszeres mozgás dukált. Végeredményként ugyan mindkét csoportnál jelentős fogyást tapasztaltak, a kókuszolajat fogyasztóknál mégis jóval jelentősebb volt a zsírmennyiség csökkenése.

A kókuszolaj fogyásban játszott jótékony hatásánál már csak az érdekesebb, hogy miként fedezték fel a kókusz ezen jótékony hatását! – Az Egyesült Államokban az 1940-es években ugyanis véletlenül ismerték fel. A sertéstenyésztés során az állatokat kókuszolajjal és zsírral próbálták felhízlalni, ám a hízás helyett nagy meglepetésre fogyás következett be...



Vélemények

a kókuszolajról
Dobrádi Nóra - Budapest
Rohamok
"Szeretek a rohamaim ellen kókuszolajat szedni. Mióta nagyjából egy hónapja naponta 5 teáskanállal eszem belőle, a rohamaim megszűntek. Már azelőtt abbahagytam a gyógyszerek szedését, hogy bármit tudtam volna a kókuszolajról. A gyógyszer egyáltalán nem segített nekem. A kókuszolaj visszaadta az életemet."

Átvevőpont

1119 Budapest (11. kerület)
Kankalin utca 2.